insurtech 12.Mart.2020

Haberler > Nijerya’dan Curacel e-sağlık girişiminden insurtech'e nasıl evrildi?

Nijeryalı girişim Curacel, hızlı hasar yönetimi ve doğru ödemeleri destekleyerek Afrika sigorta şirketlerine yardım ediyor. Ancak e-sağlık alanında başladı.

2017 yılında kurulan Curacel, sigorta hasar talep sürecini otomatik hale getirerek personelin hasar hacimlerini hızlı ve verimli bir şekilde işlemesine izin verir ve dolandırıcılık, israf ve kötüye kullanımı tespit etme iddiasını otomatik olarak araştırır.

Henry Mascot tarafından Gana, Accra, Meltwater Girişimcilik Teknoloji Okulu (MEST) programına katıldıktan sonra kurulan Curacel, sağlık alanında başlayan, gelişen bir yolculuğa çıktı.

“Amacımız, akıllı yazılımların daha iyi sağlık sistemleri sunmak için nasıl büyük bir değer yaratabileceğini anlamaktı,” dedi Mascot, Disrupt Africa'ya.

Başlangıçta Curacel klinikler için bir elektronik sağlık bilgi yönetim sistemiydi. Web uygulaması, kliniklerin kağıt kayıtlarını dijital forma dönüştürmelerine, kayıtlarını, randevularını, hasta iletişimlerini, faturalama ve raporlama işlemlerini kullanımı kolay bir gösterge tablosuyla yönetmelerine yardımcı oldu. Ancak kısa süre sonra yanlış müşterileri hedeflediğini fark etti.

“Yaptıkları tüm ödemelerin dörtte birine kadar hileli, savurgan veya küfürlü iddialar için olduğunu tahmin eden sigorta yöneticileriyle konuştuğumuzda, akıllı yazılımın ne kadarını dönüştürmek için akıllı yazılımın gücünü göstermek için doğru fırsatı bulduğumuzu anladık. sektörler faaliyet gösteriyor ”dedi.

“Curacel ile ilgili en iyi şey, bir müşteri talebinden doğmuş olmasıydı. Bu nedenle, pazar boşluğuna yönlendirilmenin yanı sıra, temel olarak ilk müşterimizi ilk pilot için imzaladık ve o zamandan beri daha fazla ortaklık imzaladık. ”

Yatırımcılar da etkilendi, Curacel geçen yıl Startupbootcamp AfriTech programına katıldıktan sonra VC desteğini yükseltti. Şirket ayrıca MEST, FbStart, Startup Chile, Dubai 100 ve Co-Creation Hub (CcHub) inkübatöründe yer alan hızlandırıcı turunu gerçekleştirdi. Maskcot, farklı pazarlardaki bu faaliyet seviyesinin “geniş bakış açısının” bir sonucu olduğunu söyledi.

“Dayandığımız Nijerya'daki sağlık sigortası pazarına odaklandık, ancak Doğu Afrika'da çok uluslu bir sigorta şirketi olan bir pilotu tamamlıyoruz ve bunu Doğu Afrika'daki beş ülkede bize dayanak sağlayacak bir sözleşmeye dönüştürüyoruz. Dedi.

“Çözdüğümüz zorluk, kıtanın çoğunda her yerde mevcut olduğundan, gelecekte Curacel'in birçok farklı ülkeye değil, aynı zamanda araba sigortası gibi farklı sektörlere de yetişmesi için çok fazla alan var.”

İşleme için talep başına ücret talep eden ve sahtekarlığı önleme işi için değere dayalı bir fiyatlandırma modeline doğru ilerleyen girişim, bu yılın ortasında temel maliyetler üzerinde nakit pozitif olmayı hedeflemektedir, ancak bu istikrarlı büyüme, zorlukları.

“Sorunsuz bir başlangıç ​​yolculuğu diye bir şey yoktur ve bizimki kesinlikle iniş ve çıkışları vardı. Başlangıçta, zorluklara veya zorluklara nasıl yaklaştığınızla ilgili daha doğru bir zihin çerçevesine girmekle ilgili olduğunu düşünüyorum, çünkü her zaman gelmeye devam edecekler. Çoğu zaman bir çözüm geliştirme yeteneğinizle ilgili olacaktır çünkü meydan okuma çoğu zaman yeni olacak ”dedi.

“Çoğu zaman bu çözümü görme ve yenilik yapma, doğru zihne sahip olma yeteneğiniz, kendinizle, koşullarınızla, şüphelerinizle ve hepsinin üstesinden gelmekle ilgili olacaktır. Çoğu zaman bu, başlangıçta karşılaşacağınız en büyük zorlukların temel nedenidir. O zaman en büyük nimet - ve genellikle kendini başarmak için bir meydan okuma - bu zamanları doğru ekip ve doğru mentorluk ile paylaşmak.”

Curacel kesinlikle ikincisine sahipti ve şimdi pan-Afrika büyümesi için hazır görünüyor.