insurtech 09.Mart.2020

Haberler > Küçük işletmeler için risk faktörü ve Insurtech çözümleri

Yatırımcıların geçen yıl InsurTech girişimlerine rekor düzeyde fon sağlaması elbette tesadüf değil. Sigortalılar sigorta ürünleri için, çevrim içi olarak alışveriş yaptıkları gibi alışveriş yapabilirler. Dijitalde ilk deneyimin itici gücü tüketicilere özgü değildir, çünkü giderek artan bir şekilde, küçük işletme sahipleri kişisel yaşamlarını yansıtan bir çevrim içi sigorta alışveriş deneyimi arıyorlar.

Küçük işletmeler için karşılaştıkları tehditler bir zamanlar olduğu gibi değildir ve küçük işletme sigorta pazarını sadece küçük ve orta ölçekli işletmelere (KOBİ'ler) ürün sunma şekline daha derinlemesine bakmaya zorlamakla kalmaz, aynı zamanda bu ürünlerin kendilerinin doğası.

PYMNTS ile yapılan son görüşmede Digital Riskler Baş Sigorta Sorumlusu Ben Rose, “Sigorta bugün küçük işletmelere uyum sağlamalıdır, çünkü küçük işletmeler karşılaştıkları risklerde gerçekten bir değişiklik gördüler.” dedi. Ben Rose konuşmasına,  “On yıl önce bir işletmenin karşılaştığı en büyük risk fiziksel risklerdi, ancak çoğu durumda bu artık değişti.” şeklinde devam etti.

Küçük işletmeler, çoğu durumda, elbette geleneksel yangın ve sel tehditleriyle karşı karşıyadır. Ancak kurumsal dijitalleşme, bir listeyi en üstündeki veri ihlalleri ve fidye yazılımı saldırıları ile bir işletmeyi rayından çıkarma riskleri için tamamen yeni bir oyun alanı açtı.

Nitekim, Federal Soruşturma Bürosu (FBI) yakın zamanda yapılan bir güvenlik konferansında çeşitli bulgular sundu; bu da, işletmelerin ve tüketicilerin son altı yılda fidye yazılımlarına 140 milyon dolardan fazla para kaybettiklerini gösterdi.

Sigorta endüstrisinin sadece küçük işletmeleri bu tür tehditler hakkında eğitmekle kalmayıp, aynı zamanda bunları hafifletmeye yardımcı olabilecek mevcut sigorta ürünleri hakkındaki farkındalığı genişletmede rol oynaması gerektiğini de unutmamak lazım.

“Bu sadece sigorta sağlamaktan daha fazlası,” dedi Ben Rose. “Bu, küçük işletmeleri tüm bu hizmetlere erişimi olan büyük şirketlerle aynı oyun alanına koymak ve bu tür senaryolara yanıt vermek için ayırmak için büyük bir bütçe demek.”

Rose'a göre, sigorta şirketlerinin genellikle ilk kez iş sigortası tedarik eden serbest çalışanlar ve mikro işletmelerle çalışabilmesi de önemlidir. Rose, bu profesyonellerin tam olarak neye ihtiyaç duyduklarını ve nasıl satın alacaklarını anlamalarına yardımcı olmak için konuşma tarzında konuştuğu gibi kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmanın çok önemli olduğunu belirtti. Küçük bir işletmenin veya serbest çalışanın, sektördeki diğer KOBİ'lerin sigorta ürünlerini nasıl temin edebileceklerini etkili bir şekilde nasıl yönlendirebileceğini görmelerini sağlayan karşılaştırma verileri sunarken, sigorta ürünlerinin nasıl ve ne zaman satın alınacağındaki esneklik de bu müşteri demografisinin anahtarıdır.